10 000+ NÖJDA KUNDER

🚚 GRATIS FRAKT🚚

    Objekt har lagts till

    Subscribe arrow_drop_up

    Allmänna villkor

    Sammanfattning av Allmänna villkor

    Artikel 1 – Definitioner

    Förklarar centrala begrepp, såsom konsument, entreprenör, ångerrätt, distansavtal och varaktig databärare.

    Artikel 2 – Entreprenörens identitet

    InnoTech Solutions GmbH
    Wilhelmstraße 12, 10117 Berlin, Tyskland
    Handelsregister: HRB 202123.

    Artikel 3 – Tillämpningsområde

    Villkoren gäller för alla erbjudanden, beställningar och distansavtal mellan entreprenören och konsumenten. Villkoren ska göras tillgängliga innan avtal ingås, antingen fysiskt eller elektroniskt. Vid motsägelser gäller den mest konsumentvänliga bestämmelsen.

    Artikel 4 – Erbjudandet

    Erbjudanden är icke-bindande och kan ändras. Produkter och tjänster ska beskrivas korrekt. Uppenbara fel binder inte entreprenören. Information om pris, frakt, ångerrätt, betalning, leverans m.m. ska framgå tydligt.

    Artikel 5 – Avtalet

    Avtalet ingås när konsumenten accepterar erbjudandet. Elektronisk acceptans bekräftas elektroniskt. Entreprenören får kontrollera konsumentens betalningsförmåga. Obligatorisk information ska skickas med varorna (t.ex. ångerrätt, garantier, klagomålsadress). Avtalet gäller under förutsättning att varor finns i lager.

    Artikel 6 – Ångerrätt

    Konsumenten har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av produkten. Produkten får hanteras endast för att bedöma den. Efter meddelad ångerrätt ska varan returneras inom 14 dagar. Om konsumenten inte meddelat eller returnerat i tid, gäller köpet.

    Artikel 7 – Kostnader vid återkallelse

    Konsumenten betalar returfrakten. Återbetalning sker inom 14 dagar efter att varan mottagits eller bevis på retur uppvisats.

    Artikel 8 – Undantag från ångerrätt

    Ångerrätten kan uteslutas för bl.a.:

    • specialtillverkade varor

    • personliga produkter

    • produkter som snabbt åldras/fördärvas

    • oöppnade ljud-/videoprodukter eller programvara

    • hygienprodukter där förseglingen brutits

    • vissa tjänster (t.ex. logi, transporter, datumsatta aktiviteter)

    Artikel 9 – Pris

    Priser får inte höjas under giltighetstid om inte lagändringar kräver det. Priser kan variera p.g.a. marknadsförändringar utanför entreprenörens kontroll. Leveransen anses ske utanför EU, vilket innebär att importmoms eller tull kan debiteras konsumenten. Tryckfel förbehålls.

    Artikel 10 – Överensstämmelse och garanti

    Felaktiga produkter ska repareras eller ersättas utan kostnad. Konsumenten har lagstadgad 2-årig reklamationsrätt.

    Artikel 11 – Leverans

    Leverans sker senast inom 30 dagar om inget annat avtalats. Vid försening kan konsumenten avbeställa utan kostnad. Om beställningen avbryts innan den skickats återbetalas beloppet fullt ut.

    Artikel 12 – Betalning

    Betalning sker enligt anvisad metod. Vid utebliven betalning kan indrivningskostnader tillkomma, så länge de är rimliga och lagliga.

    Artikel 13 – Tvister

    Tvister avgörs i konsumentens hemort, eller via alternativ tvistlösning.

    Artikel 14 – Slutbestämmelser

    Om en bestämmelse är ogiltig påverkar det inte övriga villkor. Parterna ska ersätta ogiltiga bestämmelser med funktionellt likvärdiga.

    Artikel 15 – Ändringar

    Entreprenören kan ändra villkoren. Konsumenten informeras via webbplats eller e-post och kan säga upp avtalet inom 14 dagar om villkoren inte accepteras.